مشاهدة النسخة كاملة : ريسفر ترومان tm-250

رضا المتولى
01-25-2011, 10:24 AM
ريسفر ترومان t m-250 هذا الريسفر يعمل تمام التمام ولكن عندما اريد ارتبة سواء حذف قناة او نقل قناة يغلق ويفتح تانى لوحدة ما هى المشكلة وكيف استطيع احلها وعلى فكرة رجعتة ضبط مصنع نفس المشكلة حاولت اعطى لة سوفت وير مدخلة شكلة غريب من الخلف ارجو الافادة ولكم الشكر

كى كى
01-25-2011, 03:25 PM
لازم تعمل سوفت لجهاز اخى الغالى

كى كى
01-25-2011, 03:48 PM
لابد من عمل كابل سوفت لجهاز اخى الغالى

محمد على
01-25-2011, 05:37 PM
يجب اعطائة سوفت اخى الفاضل والوصلة موجود شرح لها فى المنتدى وسوف ارفق لك الرابط

محمد على
01-25-2011, 05:43 PM
http://flashstar2.com/vb/showthread.php?t=1145

رضا المتولى
01-25-2011, 07:09 PM
والله مش عارف اقول لكم اية الأخ محمد على والاخ كى كى ال نفسى اعرف اسمة الحقيقى افضل من من الاسم السورى دة موضوع الوصلة دة صعب علية ال بدون احراج أنتم منين ربما تكونوا قريبين منى علشان اجيب الريسفر لكم نعطى هذا الملعون هذا السوفت والله بكلم بجد مش هزار وشكرا

كى كى
01-25-2011, 07:10 PM
انا من قوسنا اخى الغالى اسمى محمد
الغنيمى

رضا المتولى
01-25-2011, 07:17 PM
انا من المنصورة والله اسمك على اسم خير البشر محمد ياريت تغير الاسم الى الاسم الغالى وبسم الله الرحمن الرحيم انتة جالس معى ولا اية انا لسة مجاوب على الرسالة الان فقط جاهز دايما من يومك فعلا خبير متميز بس انتة بعيد شوية انا من دكرنس وانتة من قوسنا تقريبا شرقية بجوار ابو كبيرعموما لك الشكر

محمد على
01-25-2011, 09:06 PM
ههههههههه اخى الفاضل انا من بنى سويف وتحت امركم فى اى وقت

وممكن تنفذ الوصلة بطريقة اخرى وانا مجربها عارف طبعا جهاذ ميوتيك 8500 بة نفس الاى سى كا ما عليك هاتقطع الجزء الخاص بال rs232 وتوصل مباشرة من اى سى اموجود بها الى الاطراف انا مجربها وشغال بها

وان شاء الله سوف ارفق ك صورة لها بس تكون بردة الرسيفر الميوتيك بتاعتك وتكون خردة مش بتاع زبون

بأذن الله سوف ارفق لك صورة القطعة غدا التى سوف تقطعها من بوردة الميوتيك عشان اكاميرا مش معرفة الان لدى

رضا المتولى
01-25-2011, 09:23 PM
سعيد بانك ضحكت والله اخ محمد على لانى حاسس بانك لا تضحك كتير او بصعوبة لم بتضحك وععموما انا زرت بنى سويف من قبل محافظة جميلة والله العظيم عموما انا اتصلت بواحد صديق وقال بانة سوف يشحن الفلاشة وخلاص لان موضوع الوصلة صعب شوية لو ممكن ارسل لك ثمنها على عنوانك الذى ترسلة على الاميل بتاعى وترسلها على عنوانى الذى ارسلة لك ايضا على اميلك ال انا مش عارفة ال سوف هترسلة ايضا على اميلى :tongue:اية رايك ههههههههههه مش عارف ممكن (حبيب قلبى والله محمد على خايف لتكون الملاكم محمد على تكون نهايتى شكرا)

الديب المصرى
01-26-2011, 11:26 AM
انا بشكر رضا المتولى على المشركه دى
الى عرفتنا على بعض .
رضا رمضان
الفيوم

رضا المتولى
01-26-2011, 07:58 PM
والله انا فى غاية الفرح تعرفت على ناس طيبين وعطائين بلا حدود الله يزيدهم الاخ محمد على بنى سويف والاخ محمد الغنيمى (كى كى) قويسنا والاخ الديب المصرى (رضا رمضان)الفيوم عظمة على عظمة شىء جميل والله اخى محمد الغنيمى بجد انا عايز الوصلة دى إية رأيك إزاى أشتريها منك وأوصلك فلوسها يعنى بجد أنا عندى الان وصلة عدلة ووصلة مختلفة يعنى بجد عايز يكون عندى جميع أنواع الوصلات أظن بأن هذا الموضوع مفيش فية أى إحراج للمنتدى تبادل منفعة المهم أخى الغالى محمد الغنيمى حاول توصلى الانواع المختلفة من الوصلات وأنا أوصل لك الفلوس ويارب الموضوع دة لا يتسبب فى أى إحراج لإدارة المنتدى لأنى معتز بهم كلهم وأحبهم جميعا ولية لا تغير إسمك من كى كى إلى الاسم الحقيقى لو سمحت أنتة والاخ رضا رمضان إسمة غالى على إسمى رضا بلديات الاستاذ محمدعلى وشكرا

محمد على
01-26-2011, 10:17 PM
سعيد بانك ضحكت والله اخ محمد على لانى حاسس بانك لا تضحك كتير او بصعوبة لم بتضحك وععموما انا زرت بنى سويف من قبل محافظة جميلة والله العظيم عموما انا اتصلت بواحد صديق وقال بانة سوف يشحن الفلاشة وخلاص لان موضوع الوصلة صعب شوية لو ممكن ارسل لك ثمنها على عنوانك الذى ترسلة على الاميل بتاعى وترسلها على عنوانى الذى ارسلة لك ايضا على اميلك ال انا مش عارفة ال سوف هترسلة ايضا على اميلى :tongue:اية رايك ههههههههههه مش عارف ممكن (حبيب قلبى والله محمد على خايف لتكون الملاكم محمد على تكون نهايتى شكرا)

حبيبى تحت امرك فى اى وقت ولو عايز وصلة ممكن لو تقدر تشرفنى وانا اعملك واحدة هدية منى لك وعلى فكرة انا احب الضحك جدا جدا فما فية شىء يستاهل ان الواحد يزعل علية

وعلى العموم تشرفنى فى المحل فأنا اليومين دول اعمل فى المحل الخاص بعمى الاستاذ سعد السيد والعنوان شارع رجائى متفرع من صلاح سالم بنى سويف اسم المحل

المركز الهندسى لصيانة التلفزيون ولو تشرفنى يوم الخميس القادم سوف تجدنى جهزت لك الوصلة مع تحياتى

رضا المتولى
01-27-2011, 08:32 PM
شكرا جزيلا اخى محمد على نفسى والله حتى اتشرف بك وجها لوجه ولكن بعد المسافة تبعد بيننا ولك منى جزيل الشكر وكذلك على الحكمة بان الدنيا ليس بها حاجة تستاهل الزعل وربنا يسعدك ويسعد المسلمين جميعا وشكرا جزيلا عموما هذا الريسفر رجعتة للزبون وخلاص